Hyra eller rekrytera en Redovisningsassistent
Vi hyr ut och rekryterar redovisningsassistenter
Redovisningsassistenter jobbar ofta med den första delen av redovisningen som till exempel hantering av kund- och leverantörsreskontran. Det brukar innebära kontering och inscanning av fakturor, registrering, fakturering, lägga upp betalningsfiler, avstämningar samt påminnelse- och inkassohantering.
En redovisningasssistents arbete kan variera beroende på företagets struktur, storlek och bransch. På stora företag bidrar Redovisningsassistenter ofta med hjälp till hela ekonomiavdelningen medan på ett mindre företag kan de arbeta närmare sin Redovisningschef och/eller Ekonomichef.
I över 10 år har vi på Resultat arbetat med att rekrytera och hyra ut Redovisningsassistenter. Behovet att hyra eller rekrytera en Redovisningsassistent till företagets ekonomiavdelning kan uppstå när som helst. En anledning till att ett behov uppstår kan vara den snabba och rörliga arbetsmarknaden där ekonomer generellt idag oftare väljer att byta jobb. En annan anledning kan vara en plötslig omstrukturering i personalen alternativt att en vakans så som sjukskrivning, pensionsavgång eller föräldraledighet uppstår.
När behovet uppstår, eller inför att ett behov uppstår, och du väljer att hyra en Redovisningsassistent ger du företaget och ekonomiavdelningen avlastning och en extra resurs som gör att er verksamhet kan arbeta vidare som planerat. Det kan också skapa lönsamhet långsiktigt att hyra in en Redovisningsassistent som dels kan bidra med nya perspektiv och infallsvinklar på hur redovisningen kan effektiviseras eller vidareutvecklas.
Inför kandidatpresentationen säkerställer vi att ditt företags behov matchar den kandidat ditt företag söker. Kvalitén är för oss alltid viktigare än kvantitet när vi presenterar kandidater och där vi på Resultat har flera års erfarenhet av att hyra ut och rekrytera Redovisningsassistenter.