Kontakt

SERVICEINRIKTAD EKONOMIASSISTENT TILL BAKER MCKENZIE

Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill arbeta som Ekonomiassistent i ett globalt bolag? Vi söker nu en driven och serviceinriktad Ekonomiassistent till advokatbyrån Baker McKenzie.

Här välkomnas en ny kollega till ett inkluderande team på 6 personer där engagemang, samarbete och service är gemensamma ledord. Baker McKenzie’s svenska kontor är beläget i ljusa och trivsamma lokaler i centrala Stockholm.

Om företaget

”Vi är ett sammansvetsat team på ca 120 personer i Stockholm med den internationella byråns alla fördelar. Vi sitter i trevliga lokaler centralt på Vasagatan 7 och erbjuder dig en stimulerande, inkluderande och trevlig arbetsmiljö. Tillsammans arbetar vi över rättsområden och landsgränser för att bistå våra klienter på bästa sätt. Baker McKenzie grundades i Chicago 1949 och idag är vi fler än 13 000 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001.”

Dina arbetsuppgifter

Som Ekonomiassistent hos Baker McKenzie kommer du att ingå i ekonomiavdelningen där du arbetar självständigt med utläggshanteringen samt leverantörsfakturahanteringen. I ditt dagliga arbete kommer du att ha mycket kontakt med kollegor internt på bolaget.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:
• Utläggshantering
• Leverantörsfakturahantering
• Anläggningsregister
• Cash Management

Din profil

För att vara rätt i rollen som Ekonomiassistent söker vi dig som har en vidareutbildning inom ekonomi samt 1-2 års praktisk erfarenhet av ekonomi/administrativt arbete. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet, där Excel är särskilt meriterande, samt att du är systemintresserad.

Vi söker dig som är en glad, positiv och framåt person som trivs i en roll med mycket kontaktytor. Du är driven och engagerad i ditt arbete och har ett noggrant och lösningsorienterat arbetssätt. I arbetstoppar behåller du lugnet och kan strukturera upp ditt egna arbeta och driva det framåt. Du ser ekonomiavdelningen som en servicefunktion där din flexibilitet, prestigelöshet och samarbetsförmåga kommer att spela en viktig roll. Vi söker dig som kan vara rak i din kommunikation och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara bokföringslagen för icke ekonomer.

Framgångsfaktorer

• Utbildning inom ekonomi
• Systemvana samt goda kunskaper i Excel
• Serviceinriktad, stresstålig och kommunikativ
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Om oss

Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-03-20

Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat har hand om rekryteringsprocessen men där du blir direkt anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella, 073 – 311 68 62.

TillsvidareanställningStockholmHeltid
Kontaktperson:Gabriella Urbangabriella@resultatab.se+46 73 311 68 62

Ansök senast:2024-03-20

Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!

Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.

E-mail