Kontakt

OPERATIV TEAMLEADER FÖR RESKONTRAN HOS ASSEMBLIN EL AB

Är du en driven och engagerad teamleader med tidigare erfarenhet av att leda ett reskontrateam inom en större verksamhet?

Till ekonomiavdelningen på Assemblin El söker vi nu en operativ Teamleader för reskontran, med placering på huvudkontoret i Hägersten. Detta är en teamledarroll med personalansvar, så du ska tycka det är roligt att leda och fördela arbetet inom teamet, som består av 7 personer.

Detta är en direktrekrytering på heltid med start enligt överenskommelse.

Vi ser framemot din ansökan!

Om företaget

Assemblin, med huvudkontor i Stockholm, är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Assemblin El omsätter 5,5 miljarder och har 3900 anställda. Assemblin-koncernen omsätter ca 14,8 miljarder SEK, med 7 000 medarbetare på över 100 orter i Norden. Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/

Dina arbetsuppgifter

Rollen som Teamleader kommer att bestå av både operativt arbete på kund- och leverantörsreskontran samt personalansvar för reskontragruppen. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. inkludera:
• Operativt arbete inom reskontragruppen (framförallt kundreskontra)
• Leda och fördela det dagliga arbetet i gruppen som i dagsläget består av 7 personer
• Optimera processer och driva förbättringsarbete
• Ansvara för att redovisningspolicys följs
• Hantering av betalningspåminnelser, räntedebitering och inkassokrav
• Avstämning av kund- och leverantörsreskontran och närliggande balanskonton

Din profil

Till denna tjänst söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 5 års erfarenhet av arbete inom liknande position, gärna inom ett större bolag. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Du besitter goda kunskaper inom Excel och har god systemvana. Har du tidigare arbetat inom Navision 4PS tidigare så ses det som meriterande.

Vi söker dig som har god ledarskaps- och samarbetsförmåga, är utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med såväl medarbetare som leverantörer.

Framgångsfaktorer

• Minst 5 års erfarenhet inom liknande position
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift är ett krav
• Stort systemintresse med goda kunskaper inom MS Office, framförallt Excel
• Tidigare erfarenhet av Navision 4PS samt Symbrio ses som meriterande
• Som person är du noggrann, strukturerad, proaktiv, serviceminded samt en trygg ledare

Om oss

Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Hägersten
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-05-31
Denna tjänst är en direktrekrytering där du blir direkt anställd av Assemblin El AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande eftersom tjänsten kan tillsättas före slutdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Westin-James på telefonnummer 072-215 15 34.

TillsvidareanställningStockholmHeltid
Kontaktperson:Sara Westin-Jamessara.wj@resultatab.se0722151534

Ansök senast:2024-05-30

Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!

Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.

E-mail