KUNDANSVARIG EKONOMIASSISTENT TILL ETT FAMILJÄRT INNOVATIVT BOLAG
Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får utvecklas och göra skillnad? Brinner du för kundservice, digitalisering och effektiva lösningar? Hos HBV får du möjligheten att kombinera teknisk förståelse med en hög servicenivå och bidra till att skapa smidiga processer för deras medlemmar, leverantörer och kunder. Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Ekonomiassistent till ekonomienheten – en roll där du blir en nyckelspelare i en digital resa framåt. Ta chansen att bli en del av en innovativ organisation där du kan växa och utvecklas!
Om företaget
HBV är en inköpsfunktion som ägs av Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. De genomför samordnade upphandlingar av varor och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. De hjälper dagligen sina medlemmar att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster. HBV är det självklara förstahandsvalet för inköp och upphandling inom fastighetsrelaterade varor och tjänster.
Du erbjuds att jobba i en lyhörd och inkluderande organisation med stort fokus på medarbetarnas välmående och utveckling. I ljusa och fräscha lokaler sitter idag ca 50 medarbetare i en flexibel arbetsmiljö där samarbete och innovation uppmuntras. HBV har sitt kontor i Globenområdet. Här välkomnas du till ett glatt gäng med högt i tak och fin gemenskap.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent hos HBV kommer du att ingå i ekonomienheten på 8 personer. I denna roll blir du en nyckelspelare i reskontragruppen och får arbeta i en spännande och utvecklande miljö. Du kommer att ha en central roll i att hjälpa kunder och leverantörer att navigera i världen av e-fakturor och digitala betallösningar. Du erbjuds en varierande arbetsdag där du kombinerar problemlösning med kundkontakt och utvecklingsarbete.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:
• Hantering av elektroniska fakturor och betalningsflöden
• Fakturera intäkter och utföra löpande bokföring och kontoavstämningar
• Hantera olika typer av avvikelser, inklusive felsökning, reklamationer, kreditfakturor, betalningspåminnelser, inkassorutiner och statistik
• Medverka i utvecklingen av nya digitala kundtjänstlösningar, exempelvis chattfunktioner och AI-baserad automation för att effektivisera vår service
• Ge professionell och personlig support till kunder och leverantörer via telefon, e-post och ärendehanteringssystem
• Medverka vid uppstartsmöten och utbildningar för kunder och leverantörer
Din profil
Vi söker dig som är en serviceinriktad och strukturerad problemlösare med ett stort intresse för digitalisering och optimerade lösningar för fakturahantering. Du trivs i en roll där du dagligen har kontakt med kunder och leverantörer och där du kan bidra med din expertis inom e-fakturering och reskontrahantering. Då en stor del av arbetsuppgifterna handlar om att felsöka och rätta upp felaktiga fakturor ser vi gärna att du är lösningsorienterad och inte räds att hugga tag i de uppgifter som uppkommer.
Att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt ser du som en positiv utmaning, och du har en naturlig förmåga att arbeta både självständigt och i team. Med en hög servicenivå och ett lösningsorienterat arbetssätt skapar du långsiktiga kundrelationer och bidrar till att förbättra processer. Du är kommunikativ, social och prestigelös och har en nyfiken inställning samt en vilja att utveckla och effektivisera arbetssätt genom nya digitala lösningar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av elektroniska fakturor (XML format) och komplexa betalningsflöden, samt att du har goda kunskaper inom bokföring, kontoavstämningar och tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem.
Framgångsfaktorer
• Utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Hög servicenivå, kommunikativ och lösningsorienterad
• Kan effektivt och strukturerat hantera stora informationsflöden
• Svenska flytande i tal och skrift
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR och Lön. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-03-31
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat har hand om rekryteringsprocessen men där du blir direkt anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Gabriella på 073 – 311 68 62 eller maila gabriella@resultatab.se

Ansök senast:2025-03-31
Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!
Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.
E-mail