Kontakt

Ekonomiassistent på 80% med fokus på Reskontran till Mercus Yrkeskläder AB

Vi söker en engagerad och serviceinriktad ekonomiassistent till Mercus Yrkeskläder AB med placering på Ringön i Göteborg. Om du har passion för siffor, är organiserad och trivs att arbeta med frihet under ansvar är detta en fantastisk möjlighet

Om företaget

Mercus Yrkeskläder AB säljer arbetskläder, skor och personligt skydd till företagskunder genom butik och e-handel. Vi är återförsäljare av ett antal välkända varumärken där våra kunder också får ta del av vår höga tillgänglighet och kompetens.

Vi har idag åtta yrkesbutiker i Sverige, drygt 60 anställda och omsätter ca 180 MSEK med god lönsamhet. Mercus ingår i Alligo-koncernen som är noterat på OMX mid cap.

Vår vision är att vara Kundens bästa val och vår affärsidé är att göra våra kunders vardag enklare, säkrare och mer lönsam. Det är genom vårt totala erbjudande som vi skiljer oss från våra konkurrenter. Läs mer om oss på www.mercus.se

På kontoret är det högt i tak och en öppen dörr kultur. Här kommer du få arbeta med frihet under ansvar och dela kontor tillsammans med en kollega på ekonomiavdelningen.
Då tjänsten är på 80% kan du själv lägga upp dina tider så det passar, antingen arbetar du 4 dagar i veckan eller 6 timmar per dag.
Bolaget har kollektivavtal samt 3000kr i friskvårdbidrag per år. Inget övertidsarbete.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer ditt fokus främst ligga på reskontran
Dina arbetsuppgifter kan komma att innefatta:

• Kund – och leverantörsreskontra
• Bankbokningar
• Hantera inkommande mail – Kontoansökningar från kunder
• Svara i telefon – Externa och interna kunder
• Kontakt med kollegor i butikerna

Din profil

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet som Ekonomiassistent och har praktiskt erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och van att driva ditt egna arbete framåt. Som person är du lyhörd, nyfiken, serviceinriktad och kommunikativ. Du trivs i ett team med nära samarbete där man arbetar prestigelöst över gränserna får att nå gemensamma mål. Har du tidigare arbetat i affärssystemet Pyramid är detta meriterande då Mercus använder detta som system.

Rollen som Ekonomiassistent på reskontran innebär mycket kommunikation med både kunder, leverantörer och kollegor. Vi söker dig som är en positiv och framåt person som trivs i en roll med många kontaktytor.

Framgångsfaktorer

• Erfarenhet av Reskontrahantering
• Social, kommunikativ och lösningsorienterad
• Meriterande med erfarenhet av Pyramid
• Flytande svenska i tal och skrift.

Om oss

Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan

START: Omgående
OMFATTNING: Deltid, 80%
PLACERING: Ringön – Göteborg
KONTAKT: Tina L Kimming 0723-090877
LÖN: Enligt överenskommelse
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-10-25

Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen
och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi
uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om
uppdraget är du välkommen att kontakta Tina L Kimming, 0723-090877

TillsvidareanställningGöteborgDeltid
Kontaktperson:Tina L Kimmingtina@resultatab.se072-309 08 77

Ansök senast:2024-10-24

Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!

Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.

E-mail