Kontakt

EKONOMIASSISTENT MED FOKUS PÅ LEVERANTÖRSRESKONTRAN

Vi söker en noggrann och självständig ekonomiassistent till en av våra kunder.
I rollen arbetar du främst med leverantörsreskontra men också med löpande administrativa uppgifter som stödjer avdelningens dagliga arbete.

Du blir en viktig del av ett team där struktur, kvalitet och god service är centrala värden

Om företaget

Vår kund är ett stabilt och växande företag som verkar inom en större koncernstruktur. Här arbetar engagerade medarbetare i en verksamhet som präglas av kvalitet, professionalism och långsiktighet. Bolaget värdesätter samarbete, ansvarstagande och ett kontinuerligt förbättringsarbete.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent har du en central roll i att hantera företagets ekonomiska processer och administrativa uppgifter. Du säkerställer att projekt- och redovisningsdata är korrekt, att ekonomiska transaktioner hanteras effektivt och att rapporter är tillförlitliga och levereras i tid. Rollen innefattar även stöd till ekonomichefen i bokslutsarbete och internrapportering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Hantering av kund- och leverantörsreskontra där främsta fokus kommer ligga på Leverantörsreskontran
• Ansvara för projektanmälan och projektavslut i samtliga program enligt etablerade rutiner.
• Fakturering och betalningar
• Hantera interndebitering
• Delta i månads – och årsbokslut
• Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomifunktionen

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomi och administration, gärna inom byggbranschen. Du är en person med skinn på näsan som trivs i en miljö där högt tempo och struktur går hand i hand.

Som person är du noggrann, prestigelös och samarbetsvillig. Du gillar att ta initiativ och arbetar lösningsorienterat för att hitta effektiva sätt att hantera arbetsuppgifterna.

Framgångsfaktorer

• Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Minst 2 års erfarenhet av ekonomiarbete
• God systemvana
• Flytande svenska i tal och skrift

Om oss

Resultat är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön.

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller på samtliga kandidater som vi väljer att presentera för våra kunder. Syftet är att säkerställa en trygg och pålitlig rekrytering för både dig, oss som arbetsgivare samt våra kunder.

För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/).

Ansökan

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Strax norr om Göteborg
KONTAKT: Tina L Kimming 0723-090877
LÖN: Enligt överenskommelse
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-11-28

Denna tjänst är en hyra där du blir anställd på Resultat och uthyrd till vår kund.
Ansök redan idag – intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tina L Kimming, 0723-090877

VisstidsanställningGöteborgHeltid
Kontaktperson:Tina L Kimmingtina@resultatab.se072-309 08 77

Ansök senast:2025-11-27

Ansök direkt här så kontaktar vi dig vidare. om du inte redan har ett inlogg hos oss så skapas det och du får ladda upp ditt CV. Var noga med att fylla idetaljerna i ditt CV då det ökar dina chanser att få komma på intervju!

Känner du någon som skulle passa? Då får du gärna tipsa personen via e-post eller kopiera en länk hit.

E-mail